Pilates

Pilates-menetelmä on saksalais-amerikkalaisen Joseph Pilateksen 1900-luvun alussa kehittämä kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, syventää hengitystä ja opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Menetelmä tuli tunnetuksi alun perin 1900-luvun alkupuolella Yhdysvalloissa. Erityisesti filmitähdet kiinnostuivat siitä kuultuaan että on lihaskuntoa kasvattava menetelmä joka tekee vartalosta sopusuhtaisen eikä kasvata lihaksia rumalla tavalla.

Ilmottaudu Jaanan tunnille tästä:

Pilatesmenetelmä on yhdistelmä länsimaisen voimistelun ja esittävän tanssin (baletin, nykytanssin) tekniikoista. Liikkeet tehdään pääasiassa lattialla, jolloin ryhtiä kannattelevien lihasten löytäminen ja aktivoiminen on helpompaa, eikä harjoittelu rasita niveliä.Pilates on harvinainen siitä, että se soveltuu yhtä hyvin huonokuntoisille ja liikuntaa vähän harrastaneille kuin aivan huippu-urheilijoille, ammattitanssijoille jne. Tanssijat ja urheilijat käyttävät pilatesharjoittelua myös loukkaantumisista toipuessaan.

Huikean suosion Kalajoellakin saanut Pilates vahvistaa erityisesti keskivartaloa ja jo pelkästään ryhdin paraneminen tekee hoikemmaksi. Säännöllinen pilateksen harjoittelu tekee kropalle ihmeitä. Se kaventaa olemusta, parantaa ryhtiä ja ehkäisee ja hoitaa niska- hartiaseudun jumeja ja alaselkäkipuja.

Asiakas case


"kommentti tähän "

Asiakas case


"kommentti tähän"